مقالات آرشیو خبر ها
شش بازیکن سری آ که با مشکلات قلبی دست و پنجه نرم کرده اند

شش بازیکن سری آ که با مشکلات قلبی دست و پنجه نرم کرده اند

استفان لیختشتاینر مدافع بیانکونری به دلیل مشکلات قلبی در بازی با فروزینونه دچار اختلال در تنفس خود شد و پس از صلاحدید پزشکان تحت عمل جراحی قرار گرفت. بر این اساس، روزنامه ورزشی گازتا دلو اسپرت در مقاله ای پنج بازیکن دیگر سری آ که در دوران حرفه ای خود به مشکلات مشابه مدافع سویسی بانوی پیر دچار شده اند را لیست کرده است.

1) استفان لیختشتاینر

با اخبار نگران کننده ای که هفته ی پیش در مورد سوییس اکسپرس بانوی پیر شنیده شد، متخصصان عمل جراحی را بر روی این بازیکن انجام دادند تا با این عمل جراحی او به لیست بازیکنان سری آ که با مشکلات قلبی دست و پنجه نرم کرده اند پیوسته باشد. عمل جراحی تخریب بافت قلبی که روز جمعه توسط پروفسور گایتا بر روی بازیکن سابق لاتزیو انجام گرفت که به این بازیکن کمک خواهد کرد تا یک ماه دیگر در میادین حضور داشته باشد.


2) جاناتان بیابیانی

خوشبختانه، وینگر اینترمیلان به میادین فوتبال بازگشته است و بازگشت احساسی خود را در برد 1-0 اینتر مثابل هلاس ورونا جشن گرفت. او در تابستان گذشته به دلیل بی نظمی در ضربان قلب (آریتمی) تحت عمل جراحی قرار گرفت و همین موضوع او را مجبور کرد تا یک سال از میادین دور بماند.

3) آنتونیو کاسانو

روز یکشنبه بازیکن دیگری همراه با بیابیانی در تساوی 1-1 سمپدوریا و اینتر در میدان حضور داشت که سال ها پیش از مشکلات قلبی خود به بهترین شرایط خود بازگشته است: آنتونیو کاسانو مهاجم بلوچرچیاتی.

چهار سال پیش، زمانی که در میلان بازی می کرد، پس از دیدار مقابل رم در مسیر بازگشت به میلان در فرودگاه دچار سرگیجه شد و پس از معاینه ی پزشکان مشخص شد که آسیب بافت قلبی به دلیل ایسکمی (نرسیدن خون و اکسیژن به یک عضو از بدن) شده و به دنبال آن در ماه نوامبر تحت عمل جراحی قرار گرفت و در آپریل همان سال توانست شرایط بازی کردن را پیدا کند.

4) آبل هرناندز

در سال 2009 به پالرمو پیوست و در ماه فوریه مشخص شد که این مهاجم از آریتمی قلبی مهمی رنج می برد. به محض اینکه پزشکان بیماری او را تشخیص دادند بازی کردن و تمرینات تیم را ترک کرد تا عمل جراحی تخریب بافت قلبی بر روی این بازیکن انجام شود. در اواسط ماه مارس او توانست به میادین بازگردد و در اولین بازی خود به جای ادینسون کاوانی مقابل لچه به میدان رفت.

5) نوانکو کانو

در سال 1996، در حالی که توسط باشگاه اینتر خریداری شده بود، یک مورد عجیب قلبی برای او گزارش شد و پزشکان را مجبور به جایگزینی یکی از دریچه های آئورت قلب این بازیکن نیجریه ای کرد.

به نظر می رسید که دوران حرفه ای این بازیکن در سن 23 سالگی به پایان رسیده است، اما با کمک ماسیمو موراتی رییس وقت باشگاه اینتر او به میادین بازگشت و در 12 دیدار برای اینتر به میدان رفت و پس از آن در فصل 1999 به آرسنال ملحق شد.

6) فلیچه ناتالیانو

برخلاف چهار بازیکن قبلی، مشکلات قلبی برای بازیکن جوان اینتر در نهایت منجر به بازنشستگی زودهنگام او شد. در ژانویه 2013 یک آریتمی قلبی بسیار شدید در قلب این بازیکن شناسایی شد و به دلیل وضعیت ناخوشایندی که پیدا کرده بود فوراً به بیمارستان کالابرین منتقل شد.

او دو سال پیش بازنشستگی خود را از میادین فوتبال اعلام کرد، اما پس از آن زمان با آموزش هایی که در زمینه ی نقل و انتقالات و تجرات در ورزش کسب کرد باشگاه اینتر دوباره او را استخدام کرد تا در بخش شناسایی استعدادها در آکادمی جوانان مشغول به فعالیت شود.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: